26 Ağustos 2012 Pazar

Çekirdek ailenin İmece evi deneyimi

   Ada kızım ve delürük kocamla beraber şeker bayramında İmece evini ziyaret ettik. Burası İzmir'in Menemen ilçesine bağlı bir köyde kurulmuş bir doğal yaşam deneyimi merkezi. Tamamen doğal ortamda, plastikten, deterjandan, uzak bir yaşam denemek isteyen insanlar için birebir. Dünyanın her yerinden farklı farklı bir çok gönüllü bulunuyor burda. Şu aralar Şirinler evi yapıyorlar mesela.Onun dışında her zaman bahçe işleri, keçilere bakma,sağma,yemek yapma gibi işler mevcut. Elektrik neredeyse yok, sadece müzik ve bilgisayar kullanmak için güneş enerjisi var,bir de bu alttaki resimde görülen bisikletlerle az miktarda elektrik üretiliyor.Yörede vahşi yılkı atları,hatta vahşi orman inekleri bulunuyor. Burda kalıcı olarak mekanın kurucusu İsmail abi,ve bi süredir orda yaşayan Reyhan ve minik kızı Surya yaşıyor. Ortam çocuklar için sonsuz bi öğrenme,deneme merkezi. Hayvan delisi kızım ben keçi sağarken kocaman boynuzlu keçilerle bile haşır neşir oldu, hayatında ilk kez keçi boku gördü,eline aldı inceledi=) Bahçede sulama yaparken domates,biber toplayıp yedi. Kocaman köpeklerle eğlendi.
 İmece evinde   kalmaya,bu güzel deneyimi paylaşmaya  niyetlenenler için bi kaç bilgi verebilirim. Ev açık mutfak,kapalı yatakhane,(içinde banyo,wc,lavabo bulunan bir yer burası) ve özellıkle yeni gelecek olan bebeklı aileler için yapılan minik odalardan oluşuyor.İsteyen hemen evin arkasındaki açık hava çardağında yıldızların altında,isteyen bahçede çadırda,isteyen yatakhanede kalabılıyor.Biz ne kadar çardakta kalmak istesek de,sabaha karşı soğuk olduğu için kızımızla buna cesaret edemedik, yatakhanede yattık. Evde yemeklerı bizim gibi gönüllüler hazırlıyor. Bahçedeki doğal sebzelerden,keçilerin sütünden, tavukların yumurtasından hazırlanıyor yemeklerimiz=) Bahçede bol bol incir,zeytin,sumak bulunmakta ayrıca.
Ben İmeceevinde ilk kez keçi sağdım,ilk kez komposto yaptım,ilk kez nohut mayalı ekmek yaptım, ilk kez aynı anda deli gibi hızlı kayan yıldızları izledim, ilk kez sumak bitkisini gördüm, ilk kez bi evin yapımında yer aldım. Çok çok güzel bi deneyimdi, insanın aslında ne kadar az şeyle yaşayabılecegının çok güzel bi kanıtı gibiydi ev bizim için. Orda gönüllü olan çok çok güzel insanlarla tanıştık,konuştuk. Bi şekilde İzmir'e yolunuz düşerse mutlaka uğrayın derim. Adresi imeceevi,org.

1 yorum: